เรามีส่วนร่วมในฐานะผู้รับเหมาทั่วไป ผู้รับเหมาช่วง หรือซัพพลายเออร์ด้วยความช่วยเหลือทางเทคนิคในการก่อสร้างและซ่อมแซมโครงสร้างทั่วทั้งแคนาดาตั้งแต่ปี 1971 ก่อตั้งโดย Eugène Freyssinet ผู้ประดิษฐ์ระบบภายหลังแรงดึง Freyssinet ได้รวบรวมวิศวกรรมโยธาที่ไม่มีใครเทียบได้ ทักษะต่างๆ ตั้งแต่วิศวกรรมไปจนถึงการนำโซลูชันทางเทคนิคไปใช้ที่ไซต์งานและการผลิตผลิตภัณฑ์ เราสนับสนุนแต่ละโครงการด้วยหลักการเดียวกันของความเป็นเลิศ นวัตกรรม ประสิทธิภาพ และความยั่งยืน
-
1,500พนักงาน
-
60ปีแห่งประสบการณ์
-
1,000ไซต์งานต่อปี
ความสามารถของเราในการสร้างใหม่
โครงสร้างแบบใช้สายเคเบิล
ในปี 1989 Freyssinet ได้คิดค้นสายเคเบิลพักแบบหลายเกลียวที่ได้รับการป้องกันแยกกันเป็นครั้งแรก ซึ่งเป็นพื้นฐานของเทคโนโลยีของ Freyssinet สำหรับโครงสร้างเคเบิล ด้วยการอ้างอิงถึงโครงสร้างสายเคเบิล 8 รายการ Freyssinet เป็นผู้นำในแคนาดา
เลื่อน
วิธี การจดสิทธิบัตร แบบอัตโนมัติที่พัฒนาโดย Freyssinet ช่วยให้สามารถติดตั้งโครงสร้างสำเร็จรูปทั้งหมดบนฐานใกล้เคียง ซึ่งโดยปกติจะติดกับถนนหรือรางรถไฟ และเลื่อนไปยังตำแหน่งสุดท้ายบนยาแนวเบนโทไนต์ หลังจากที่เคลียร์พื้นที่เรียบร้อยแล้ว
โพสต์ความตึงเครียด
Freyssinet คิดค้นระบบอัดแรงซึ่งเป็นการปฏิวัติในงานวิศวกรรมโยธา กลุ่มผลิตภัณฑ์ C ของเรานำเสนอโซลูชันที่ผสมผสานประสิทธิภาพและความทนทานสำหรับโครงสร้างทุกประเภท
ข้อต่อขยายและแบริ่ง
ในฐานะผู้เชี่ยวชาญ Freyssinet นำเสนอโซลูชันที่ได้รับการพิสูจน์แล้วอย่างเต็มรูปแบบ เราเสนอการตรวจสอบและการออกแบบอย่างละเอียดเพื่อกำหนดประเภทข้อต่อที่ถูกต้องสำหรับโครงสร้างของคุณ ตามด้วยการติดตั้งโดยผู้เชี่ยวชาญและบริการบำรุงรักษาที่มีคุณสมบัติเหมาะสม
ความสามารถของเราในการซ่อม
โซลูชันการซ่อมแซมการออกแบบและการสร้างแบบบูรณาการ
Thotsamarachan Bridge
In the heart of Bangkok, Freyssinet worked on the construction of the stay cables for the Rama III – Dao Khanong bridge. This bridge runs parallel to the Rama IX bridge, which was built in 1987 over the Chao Phraya River.
The Thotsamarachan Bridge is a cable-stayed bridge with two H-shaped pylons, a 450-meter-long main span, and 152 stay cables ranging from 40.5 to 233.7 meters in length. The deck is quite large, requiring the use of 48 to 109 strands of 15.7 mm per cable. We also supplied equipment to monitor the structural health of the bridge.
Queen Sirikit National Convention Center renovation work (Supertruss roof sliding)
The Queen Sirikit National Convention Center (QSNCC) has hosted national and international events for the past 30 years. After renovation, QSNCC will be reintroduced as the largest convention center in Bangkok’s CBD.
The Red line Mass transit system project
This project involves the design of a commuter rail system serving the Bangkok Metropolitan area. Our scope of work includes:
- Post-tensioning work in precast columns, precast segments, viaducts, and Bangsue Grand Station
- Engineering services and temporary design work for:
- • Hopewell demolition • Precast column erection • Precast portal erection • Main line launching gantry • Grand station launching gantry • Casting yard layout
MRT green line (north) Project LAD-PHRAO intersection crossing
Freyssinet has been involved in the modification design of formwork travelers for the construction of the balanced cantilever bridge over the Ladprao Intersection.
- Span length for the balanced cantilever bridge: 41 + 77 + 77 + 77 + 77 + 41 m
- Weight of form travelers: 140 tons per pair
Kanchanapisek Bridge
This structure is a symmetrical cable-stayed bridge with two A-shaped pylons, a 500-meter main span, and 168 stay cables in two lateral planes. It has a river clearance of 50.5 meters. The bridge crosses the Chao Phraya River and is designed with six traffic lanes, three on each side.
IKEA Project
Freyssinet Thailand introduced a conventional method for massive frame lifting using three high-performance hydraulic jacks, each with a nominal cylinder capacity of 70 tons. The total height of the hanging points was 70 meters above ground level, while the lifting rate was maintained at 7 meters per hour.
StarView steel frame lifting service
Mae Khem Interchange
Retaining wall system: reinforced earth® wall
Maximum wall height: 11.60 m
Reinforcement: geosynthetics reinforcement + GeoMega system
Panel type: column, plain
Panel dimensions: 1.5 x 1.5 m
Highway No. 11 (TerraLink)
Retaining wall system: reinforced earth® wall and TerraLink™ wall
Maximum wall height: 7.025 m
Reinforcement: HA steel strip reinforcement
Panel type: plain
Panel dimensions: 1.5 x 1.5 m
เราจะทำอย่างไร?
Elastomeric bearing replacement, expressway Daokanong-Bangkok port
Type of solution: bridge jacking
After 40 years, the I-Girders of the first expressway, supported by elastomeric bearings with half joints, were damaged and replaced using a jacking system with synchronous control.
Mechanical bearing preplacement and columns verticalization
Type of solution: Bridge jacking
The columns were inclined due to the incorrect installation of mechanical bearings. Freyssinet was tasked with correcting the inclination by pushing the columns back under traffic, including the replacement of the mechanical bearings.
Maptaput industrial port corrosion control and shotcrete
Type of solution: shotcrete and corrosion control
Twenty-six years after the opening of Maptaput Industrial Port, which is one kilometer in length, Freyssinet was awarded the repair project. The work involved shotcrete application, galvanic protection, silane coating, and epoxy injection. Project operations needed to be planned in coordination with vessel traffic and sea levels.
Expressway deck repair by shotcrete
Type of solution: shotcrete
After 40 years of use, concrete spalling occurred under the deck of the first expressway abutment. Freyssinet installed additional rebar and applied shotcrete over 276 square meters.